(ont) hechten

28 april 2014 - Ribadesella, Spanje

Na mijn vertrek zijn er alweer 8 dagen pelgrimeren voorbij. Ik begin er weer helemaal in te komen in dit toch wel bijzondere leven. De overgang was enorm van thuis naar een herberg in santander die vies was en waar 20 stapelbedden heel dicht bij elkaar stonden. Ineens geen ruimte en privacy meer. Oeps, even omschakelen. Maar wel gelijk leuke gesprekken met Engelsen, Duitsers, een Braziliaan, Canadezen etc. Na een onrustige nacht, ik kan er maar niet wennen aan snurkers ondanks mijn oordoppen ;-) ben ik op pad gegaan. Om 7 uur werden we gewekt, rugzak inpakken en weg. Om half 8 liep ik buiten. De tocht begon nu echt.
Ik ben nu een week onderweg en erg veel mooie natuur gezien. Ik loop tussen de noordkust en het gebergte de Picos heen. Ik geniet van het buiten zijn en de prachtige natuur. Iedere dag loop ik naar een nieuwe herberg en ontmoet ik nieuwe pelgrims. De volgende dag vertrek ik weer en neem ik ook weer afscheid van de plek en de mensen. Sommigen zie ik onderweg weer of in de volgende herberg en anderen zie ik niet meer.

Het gaat heel erg over hechten en onthechten. Soms voel ik me dan even heel alleen bij het onthechten. Dan word ik weer teruggeworpen op mezelf. En als ik dan dat gevoel er laat zijn en bijvoorbeeld ga zingen, dan voel ik me minder alleen. Dan ben ik samen met mezelf. Het leuke is dat er vanzelf weer mensen op mijn pad komen en weer een nieuwe herberg. Gewoon blijven doorlopen. En soms is het lekker dat de hechting niet zo lang is. Want soms klikt het niet zo goed met de plek of de mensen. En dan kan ik de volgende dag weer heerlijk op weg en zijn er weer nieuwe kansen. Vandaag een rustdag genomen in een pension. De rest van de pelgrims die ik de afgelopen dagen heb ontmoet zijn doorgelopen.Even helemaal onthechten en daardoor weer hechten aan mezelf. Lekker slapen in 2 persoonsbed, lekker lang douchen, wijntje tijdens de lunch, heerlijk ontspannen!!

Hasta luego, lieve mensen!

1. Ietze:
    28 april 2014
    Leuk om te lezen Jet. Een paar praktische vragen: hoeveel km loop je per dag en hoe lang? En wat doe je als je niet loopt? Zijn de rustpunten van te voren aangegeven? Lieve groet, Ietze
  2. Monique:
    28 april 2014
    Jetje, geniet van je wandelvrije dag en vanaf morgen weer genieten van alles wat op je pad komt. Veel liefs
  3. Jet:
    Ietze, ik loop ongeveer 20 km per dag en er zijn veel bars en herbergen
    Ze staan in een gids verzameld. Eigenlijk heel eenvoudig liefs
  4. Jan M:
    28 april 2014
    Leuk verhaal Jet. Dat er naast de mooie natuur veel bars zijn, houd je vast goed staande deze eerste week! ;) Al die mensen.......lijkt me ook hartstikke leuk......ook dat jezelf kunt kiezen om er weer afscheid van te nemen. Is er al veel stilte voor jezelf? Spreek je al wat Spaans? Lieve groet van Jan.
  5. Geertje van der Stempel:
    Hi meis,
    Wat een mooi verhaal en petje af voor het (weer) aangaan van deze reis! Overigens ook de complimenten voor je digitale opzet! Erg mooi.
    Heel veel succes en we 'spreken' elkaar.
  6. Saskia:
    Lieve Jet,
    Fijn je te lezen....geniet ervan
    xx
  7. Marjan:
    Ha mijn lieve zusje,
    Wat heerlijk om zo mee te reizen met jou en mee te beleven. Het lijkt me een prachtige tocht. Geniet ervan en buena suerta. Dikke kus.
  8. Rineke:
    29 april 2014
    Lieve Jet, wat fijn dat ik een beetje met je mee mag reizen.
    ik wens je veel mooie ontmoetingen met mezelf en soms met anderen.♥♡
  9. Linda:
    29 april 2014
    Lieve Jet, ik zit in je rugzak..en volg je met veel plezier! Heb het gezellig samen met jezelf en zing, zing zoveel je kan! Dikke knuffel, Linda.
  10. Job:
    29 april 2014
    Gaaf om zo een beetje met je mee te kunnen reizen. Zingen om het alleen zijn voorbij te komen. Ik ben benieuwd hoe mij zoiets zou vergaan. EN dan al die mensen uit de hele wereld en de werelden die zij weer met zich meedragen. Het lijkt me een intense ervaring. Ik kijk uit naar je volgende verslag en neem je mee hier in het Zutphense ....X job
  11. Jet:
    30 april 2014
    Wat fijn om jullie reacties te lezen
  12. Linda Wolters:
    2 mei 2014
    Lieve Jet, ik heb genoten van je reisverhaal! Wat vind ik je dapper om dit avontuur in je eentje aan te gaan. Al die mensen die je ontmoet........geweldig! Ik wens je nog een mooie tocht. Liefs
  13. Alice:
    2 mei 2014
    Fijn en mooi, lieve Jet! Xxxx
  14. Monica:
    4 mei 2014
    Lieve Jet, inmiddels ben je alweer een weekje verder, vol ervaringen met jezelf en met anderen. Lijkt me heel bijzonder. Geniet ervan! Ik wens je heel veel mooie momenten toe met anderen maar ook vooral met jezelf! Dikke kus Xxx